سقف آردواز به چه صورت ساخته مي شوند؟

ممكنه فكر كنيد كه ساخت اين مدل ورقه ها كاري آسان است اما اينطور نيست. اين ورقه ها در واقع به صورت پله اي ساخته مي شوند كه شيب هاي متفاوتي نيز دارند. در واقع ورقه هاي اين مدل مصالح را به گونه اي مي سازند كه در سطحي بالاتر از نماي ساختمان قرار گيرند. معمولا از اين مدل مصالح در بالاي پنجره ها، سقف هاي ويلايي، پوشش هاي آلاچيق ها و همچنين در اتاقك هاي كلبه اي استفاده مي شود.

توجه داشته باشيد كه آردواز همچنين خوبي هاي ديگري نيز دارد و شما ميتوانيد آنها را در سر در ورودي هاي مجتمع خود نيز استفاده كنيد. معمولا اينطور گفته مي شود كه صفحه هاي آردواز در طرح ها و رنگ هاي مختلفي ارائه مي شوند. ميشه گفت شما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه صفحه هاي اين مدل مصالح را از پيش رنگ شده نيستند و ظاهر آن ها بدون هيچگونه رنگ اضافه اي كاملا شبيه به بتن است. نكته اي كه در اينجا بايد بدانيد اين است كه اين صفحه ها قابليت رنگ پذيري دارند و به همين دليل هم جاي هيچگونه نگراني اي وجود ندارد چرا كه شما ميتوانيد اين صفحات را با توجه به رنگ ساختمان خود تغيير دهيد. آردواز تقريبا تنها مدلي از مصالح است كه شما ميتواند آن را به هر رنگي كه علاقه داريد سفارش دهيد و مورد استفاده قرار دهيد.

سايبان پلي كربنات

علاوه بر سقف هاي معمولي و نيز سقف هاي شيرواني، سقف هاي ديگري وجود دارند كه به آن ها سايبان پلي كربنات اطلاق مي گردد. سايبان پلي كربنات كاربردهاي خاص مربوط به خود را دارد. به اين گونه كه از سايبان پلي كربنات به جهت پوشش دادن سقف مكان هاي محدودي از جمله: حياط خلوت، گلخانه، سوله، مراكز مختلف اداري- تجاري، استخر، پاركينگ اتومبيل ها و… به عنوان سايبان يا نورگير مورد استفاده واقع مي گردد تا علاوه بر اينكه به عنوان پوششي در برابر نور آفتاب واقع مي گردد، به علت خاصيت ضد ضربه بودن و نشكن بودن خود جايگزين بي بديلي براي سقف هاي شيشه اي قلمداد گردند. به تعبيري ديگر سايبان پلي كربنات نورهاي مضر و آزاردهنده آفتاب را گرفته تا در نهايت به محيط اطراف خويش روشنايي طبيعي را انتقال دهد. در ادامه در خصوص اين مدل از سقف ها موسوم به سايبان پلي كربنات برگرفته از ورق پلي كربنات بيش از پيش سخن به ميان خواهيم آورد.

ويژگي هاي مهم سايبان پلي كربنات

همانگونه كه يادآور شديم؛ از سايبان پلي كربنات بيشتر به براي نورگير يا ايجاد سايبان بيشتر استفاده مي كنند. اين مدل از سقف ها دربردارنده برخي از ويژگي هاي خاصي هستند كه انتخاب آن ها را به عنوان نخستين انتخاب و اولويت اصلي افراد به منظور پوشش گلخانه ها، پاسيو، حياط خلوت، تراس قرار مي دهند. از ديگر نكات جالب توجه اين مدل از سقف ها مي توان به زيبايي خيره كننده نماي آن ها و نيز رنگ هاي متمدل و جذاب آن اشاره كرد كه زيبايي خاصي را به وجود مي آورند.

از ورق هاي سايبان پلي كربنات به جهت كاربردهاي متمدلي از جمله عايق صوتي و حرارتي بيشترين استفاده را مي برند.

سايه بان سر درب نماي زيبا و آسايش

سر درب بعضي از خانه ها حس آرامش و زيبايي مطلق زيستن در روستاهاي خوش آب و هوا را به زندگي شهرنشيني امروزي منتقل مي سازد. به اين گونه كه شما مي توانيد با نصب سايه بان سر درب منزل خود، نمايي فوق العاده زيبا به ساختمان خود بخشيده و با توجه به اينكه سايه بان سر درب خانه هاي مسكوني را ميشه در فواصل دور مشرف به كوچه و خيابان هاي مجاور به راحتي مشاهده نمود، تنها با نصب و راه اندازي آن روي سر درب منزل مسكوني خويش مي توانيد نگاه ها را از فاصله ي دور به سمت و سوي خويش مجذوب كنيد و ارزش زيبايي ظاهري ساختمان خويش را نيز چند برابر سازيد. علاوه بر زيبايي منحصر به فردي كه سايه بان سر درب نصب شده به نماي بيروني منزل شما مي بخشد، شما مي توانيد از فوايد و مزيت هاي شايان توجه آن نيز بهره مند گرديد كه در ادامه مطلب به مهمترين آن ها اشاراتي خواهد شد. بنابراين در صورتي كه قصد خريد و نصب و راه اندازي سايه بان سر درب براي ورودي ساختمان يا منزل شخصي خويش داريد، با ما همراه باشيد تا با ارائه برخي از مهمترين نكات در اين زمينه شما را راهنمايي نماييم.

براي مشاوره با كارشناسان حفاظ سازه در تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري آفتاب

 

 

https://www.mobypicture.com/user/hefazsaze2

https://letterboxd.com/hefazsaze2/

https://www.ted.com/profiles/29906805/about

https://www.kiva.org/lender/hefazsaze24640

https://setiweb.ssl.berkeley.edu/beta/team_display.php?teamid=2425265

https://audiomack.com/hefazsaze2

 

 

آسانسورها وسايل جالب و پيچيده اي مي باشند و حادثه آفريني آن ها نبايد دست كم گرفته شود. علي رغم اين حوادث، وقتي صحبت از تعمير آسانسور، نگهداري آسانسور و سرويس آسانسور مي شود، خيلي ها با سهل انگاري، نياز به تعمير آسانسور و بازديد و سرويس ماهانه را ناديده مي گيرند.

بااين حال همه قبول داريم كه هزينه تعمير آسانسور و سرويس و نگهداري آسانسور قطعا به هزينه هاي احتمالي جاني آن مي ارزد! البته دور از واقعيت نيست كه تعميركار آسانسور ناكارآمدي كه بر تعمير و نگهداري آسانسور و بالابر اشراف ندارد مي تواند مردم را به استفاده از خدمات تعمير و نگهداري آسانسور بي رغبت كند.

در اين مقاله با كمك آسانسور مانا سعي داريم به شرح همه چيز درباره تعمير و نگهداري آسانسور و بالابر و حفظ آسانسور بپردازيم. بعد از خواندن اين اين مقاله متوج خواهيد شد كه براي سالم نگه داشتن آسانسور خود چه كارهايي لازم است انجام دهيد و اطلاعات مفيدي هم درباره هزينه خدمات آسانسور و سرويسكاران خواهيد داشت.

نشانه هاي خرابي آسانسور

از قديم گفته اند نشانه ها حرف هايي براي گفتن به شما دارند! آسانسور، اين بالابر پيچيده مكانيكي، امكان دارد به زبان بي زباني به شما بگويد كه به دكتر و تعمير كار نياز دارم، دردم را جدي بگيريد!
البته با توجه به تفاوت مدل هاي آسانسور هر نوع از آن ها امكان دارد كه به زبان خودش صحبت كند. اما به طوركل، با سه نشانه اعلام نياز به تعمير آسانسور و بالابر بيان مي شود:

آسانسور زياد از كار مي افتد

طول عمر متوسط يك آسانسور 15-20 سال است. پس، از آسانسورهاي واحد هاي قديمي بايد توقع بد كار كردن و از كار افتادن را داشته باشيم؛ جاي تعجبي ندارد كه اين دست از آسانسورها به دفعات ازكار بيفتند.

ازجمله مشكلات رايجي كه بيشتر با آسانسورهاي قديمي تجربه كرده ايد، باز و بسته نشدن صحيح درب ها است. اگر يك بار در هفته با اين مشكل روبرو شديد، بدانيد شايد سرويس آسانسور ساختمان را فراموش كرده ايد و حالا، زمان تعمير و نگهداري آسانسور فرا رسيده و بايد با آسانسور مانا تماس بگيريد.

صداهاي زياد

اگر آسانسورتان حين استفاده صداهاي زيادي از خود توليد مي كند صداهايي كه امكان دارد از موتورخانه، جا به جا شدن ترمزهاي آسانسور، شل شدن قطعات، خوردگي كفشك كابين آسانسور، تنظيم نبودن سيستم پاراشوت و ساييدگي، عدم هم ترازي كابين آسانسور با طبقات، استاندارد نبودن كابين آسانسور و… باشد، اين آژير نياز به تعمير و نگهداري آسانسور و بالابر است. به خصوص اگر سرويس و نگهداري آسانسور درست انجام نشده باشد، ناشنيده گرفتن اين صداها عواقب خوبي به دنبال ندارد؛ سريعا براي تعمير آسانسور اقدام كنيد.

متوقف شدن ميان طبقات

اين اتفاق ازلحاظ امنيتي جديت بسياري دارد. به عنوان مثال فرض كنيد كه آسانسور بالا يا پايين يك طبقه متوقف شود و ساكنين داخل كابين حواس پرت باشند، و يا از قضا، در يك روز پر از كاري تمركز خوبي نداشته باشند، اتفاقات بدي مثل زمين خوردن يا آسيب ديدن امكان دارد رخ دهد. متوقف شدن آسانسور ميان طبقات با گذر زمان بدتر هم خواهد شد. به محض اينكه اين نشانه را دريافت كرديد، به فكر آوردن تماس گرفتن با آسانسور مانا براي تعمير آسانسور يا بالابر خود باشيد.

تغيير سرعت آسانسور

آيا آسانسور تان قبل از ايستادن سرعتش كم مي شود يا ناگهان سرعت مي گيرد؟ آيا وقتي آسانسور از طبقات مي گذرد سرعتش تغيير مي كند؟ هركدام از اين اتفاق ها مي تواند خبر از خرابي قطعي جزئي از آسانسور را دهد. بايد هرچه زودتر براي تعمير آسانسور اقدام كنيد.

زمان انتظار زياد يا توقف هاي ناگهاني

آسانسور شما فقط يك دستگاه مكانيكي نيست، بلكه يك دستگاه الكتريك و الكترونيك است. در صورت افزايش دما و درست كار نكردن سيستم تهويه آسانسور در تابستان، قديمي شدن سيستم كنترلي، اختلالات الكترونيك مدار الكترونيك كنترلي و خرابي سنسورها باعث زمان هاي انتظار زياد و يا توقف هاي ناگهاني آسانسور شود. خرابي آسانسور شما هر علتي كه داشته باشد، تصميم تعمير و نگهداري آسانسور و بالابر را پشت گوش نيدازيد.

اگر سرويس و نگهداري آسانسور به طور ماهانه صورت گرفته، جاي نگراني ندارد يا حداقل نگراني كم تري دارد، بعيد است كه ناگهان و غيرمنتظره با اين نشانه ها رو به رو شويد يعني ناگهان به تعمير و نگهداري آسانسور و بالابر نياز پيدا كنيد. همين حالا براي مشاوره و رفع ابهامات خود درباره سرويس و تعمير با آسانسور مانا  https://asansormana.com/   تماس بگيريد.

منبع : اسانسور مانا   asansormana.com